آدرس ما

  • گروه ساختمانی رویال
۵ راهکار برای مدیریت استرس در املاک

۵ راهکار برای مدیریت استرس در املاک

در این مقاله میخواهیم ۵ راهکار برای مدیریت استرس در املاک را عنوان کنیم که به خودی خود یکی مهم ترین فاکتور ها در به سرانجام رساندن یک معامله است.

برای مشاوران املاک و مستغلات به دلیل تنوع زیاد عواملی که روزانه باید مدیریت کنند،  تجربه استرس چیزی بسیار معمولی است. اما استرس تنها بر توانایی‌های ذهنی ما اثر نمی‌گذارد، بلکه بدن ما را نیز به چالش می‌کشد. در نتیجه، مدیریت استرس و حفظ سلامتی اغلب برای افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، یک چالش است. اگر احساس می‌کنید که با استرس بیش از حدی مواجه هستید یا با آن کنار نمی‌آید، در اینجا پنج نکته وجود دارد که می‌توانید برای تغییر زندگی‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

1: بیشتر بخوابید

وقتی استرس دارید، ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید مغزتان را خاموش کنید تا بخوابید، اما این باید در اولویت‌های شما قرار گیرد. هم بدن و هم مغز شما به زمان کافی برای استراحت نیاز دارند تا بتوانید برای مشتریانتان شاداب و پر انرژی باشید. به یاد داشته باشید که بیدار ماندن تا دیرهنگام و یا نوشیدن قهوه باعث می‌شود که بدنتان خسته شود، و احتمال بیمار شدن بدون یک شب خواب مناسب بیشتر می‌شود.

 

2: ورزش کردن

ورزش یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند زمانی که استرس دارید بیشتر کمک کند. وقتی ورزش می‌کنید، بدن شما اندورفین رها می‌کند که به مقابله با استرس شما کمک می‌کند. ممکن است متوجه شوید که پیاده‌روی، دویدن، شنا، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری، یوگا کردن یا فعالیت‌های مشابه دیگر تأثیر مثبتی بر سلامت روان شما دارند، به‌خصوص در هفته‌هایی که فشار کاری زیادی دارید.

 

3: وعده‌های غذایی سالم بخورید

زمانی که انسان‌ها استرس دارند، الگوی غذایی آنها اغلب بهم می‌خورد. بعضی‌ها خیلی کم می‌خورند، بعضی‌ها خیلی زیاد، و بعضی‌ها غذاهای نامناسب می‌خورند. وقتی حس می‌کنید استرس دارید، مهم است بدانید که چه طبع غذایی دارید. آیا به غذاهای شیرین تمایل دارید یا وعده‌های بزرگ حمله  می کنید؟ زمانی که در زندگی شما اتفاقات ناخواسته پیش می آید، اشتهایتان را از دست می‌دهید؟ همه این‌ها راه‌های مقابله با استرس در زندگی ما هستند و مهم است که آن را تشخیص دهیم تا بتوانیم بدن را دوباره در مسیر درست قرار دهیم. زمانی که استرس دارید، باید با وعده‌های غذایی سالم بدن خود را سوخت گیری کنید تا انرژی لازم را داشته باشد.

 

4: زمانی برای استراحت تعیین کنید

وقتی یک لیست طولانی از کارها دارید، ممکن است فکر کنید استراحت کردن امکان‌پذیر نیست. اما، روزانه یک یا دو ساعت استراحت کنید، این یک گام مهم در مدیریت استرس است. چه بخوابید، یا یک کتاب بخوانید، چه پیاده‌روی کنید، چه به موسیقی یا یک پادکست گوش دهید یا در فعالیت دیگری شرکت کنید که ذهن شما را آرام می‌کند، مهم است از کار خارج شوید. این کار اغلب باعث می‌شود در بلند مدت بازدهی شما بیشتر شود.

 

5: مرزهایی بسازید

این ممکن است مهم‌ترین نکته در مدیریت استرس در این لیست باشد چرا که بسیاری از افراد موفق در این زمینه واقعا ضعیف هستند. استرس اغلب زمانی رخ می‌دهد که شما کارهای زیادی را بر عهده می‌گیرید و خود را زیر بار فشار زیاد می‌اندازید. اگر متوجه شدید که یکی از افرادی هستید که همیشه به درخواست‌های مردم “بله” می‌گوید، ممکن است زمانش رسیده باشد که مرزهایی بسازید. گفتن “نه” مشکلی ندارد و در واقع بسیار عالی است.

 

نکته نهایی

اگر تأثیرات فیزیکی و روحی کافی نیستند تا شما را متقاعد کنند، استرس همچنین تأثیر مهمی روی خود صنعت املاک دارد. تحقیقات به ما می‌گویند که دیگران می‌توانند استرس را حس کنند و عموما از آن “فرار” می‌کنند. این به این معناست که اگر استرس را در کار و به مشتریان خود منعکس می‌کنید، بهره‌وری و اثربخشی شما آسیب می‌بیند. استرس خود را کنترل کنید و یاد بگیرید که استراحت کنید. بدین ترتیب، موفق‌تر خواهید شد!

دیدگاهتان را بنویسید